NEWS :: Strona Główna :: Forum :: Polskie Gildie :: Księga Gości
PODSTAWY
  .: Strona Główna
  .: Forum
  .: Recenzja
  .: FAQ
  .: Zasady Eternal Lands
  .: Galeria

Artykuły
  .: Jak powstawało EL
  .: Wywiady

Gildie
  .: Pojęcie Gildii
  .: Jak stworzyć gildię
  .: Polskie gildie
  .: Komendy

Poradniki
  .: Atrybuty
  .: Boty
  .: Czary
  .: Doświadczenie
  .: Interface
  .: Jak zacząć ...
  .: Komendy
  .: Perki
  .: Rady
  .: Skróty klawiszowe
  .: Skróty nazw
  .: Tajemnice EL
  .: Umiejętności
  .: Zadania dla bogów
  .: Zadania podstawowe

Download
  .: Gra Eternal Lands
  .: Tapety
  .: Mapy
  .: Inne

Kontakt
  .: Printex
  .: Nasza Ekipa
  .: Reklamuj Nas
  .: Współpraca

Linki
  .: Oficjalna strona gry EL
  .: Oficjalne forum gry EL
  .: Dobry Translator
  .: Translator wielojęzyczny
  .: Generator imion
  .: Elmanuals
  .: Strona gildii CEL
  .: Dobry poradnik Vanyel'a

Polecamy
4story
Last Chaos
Metin2
Anime Holik
CyberSzpieg - toplista gier online

Głosuj
TOP50 Gry

Toplista MMORPG

Wywiad z Radu - 25 marca 2007r.

  • Jaką grę szczęśliwie pan wspomina?

  • Hmm... Tie Fighter, Ultima Underworld 1&2, X-com/UFO (pierwsze 3 części), Ultima 7, Monkey Island, Simon the Sorcerror 1&2, Fallout..

  • Jak narodziło się Eternal Lands ? Jaka była idea przyświecająca temu projektowi?

  • Na początku nie posiadaliśmy naprawdę dobrego pomysłu, po prostu chcieliśmy zrobić MMO i wraz z czasem go ulepszać w miarę naszych możliwości.
    Roja bardzo lubi styl fantasty (ja lubię i fantasty i SciFi), a ponieważ ona jest artystką, zdecydowaliśmy się pójść w stronę fantasty, ponieważ jest dla niej o wiele bardziej wygodniejsze rysować rzeczy w właśnie tym stylu.

  • Co decyduje o sukcesie gry? Jakie jest pana zdanie?

  • Myślę ,że najlepszym "miernikiem" sukcesu jaki odnosi gra MMO jest liczba osób grających w jednym momencie, oraz długość na jaką ludzie zostaje w grze.
    Czasem mamy około 700 ludzi grających naraz, a niektórzy z nich są tu już ponad dwa lata, a paru niemal 4. Podczas gdy nie mamy paru milionów graczy tak jak chociażby WoW ma, to jednak myślę ,że idzie nam całkiem dobrze jak na małą grupę ludzi.

  • Ile czasu sam poświęcasz na grę w Eternal Lands?

  • To zależy. Czasami około ośmiu godzin dziennie, czasami nic.
    Ale bardziej pracuje nad EL niż gram.

  • Ile osób obecnie pracuje nad rozwojem gry?

  • W jednym momencie? Trudno powiedzieć. Jestem ja, Roja i Learner przez cały czas (Learner również pracuje nad tym projektem), mamy również wielu programistów klienta (na chwilę obecną około sześciu), paru map makerów oraz moderatorów.
    Podsumowując, liczba wszystkich osób, wraz z tymi które pomagały nam w przeszłości ale zaprzestały tej czynności, jest ponad 70 ludzi którzy bardziej lub mniej wpłynęli na wygląd Eternal Lands. Tutaj możecie znaleźć pełną listę: http://www.eternal-lands.com/page/developers.php


  • Często korzystacie z propozycji rozwoju i zmian ze strony graczy?

  • Czasami tak, to jasne. Posiadamy forum poświęcone sugestiom i czytamy inne pomysły.
    Oczywiście niemożliwym jest aby wszystkie pomysły znalazły się w grze, ale każda sugestia się liczy, nawet ta która nie została wykorzystana.

  • Co jest ważniejsze przy tworzeniu gry? Pasja, budżet, wsparcie otoczenia?

  • Pasja, czas i DOŚWIADCZENIE.
    Wielu ludzi myśli ,że może stworzyć MMO z małym lub kompletnym brakiem doświadczenia w tworzeniu gier.
    Zazwyczaj im się to nie udaje przez ich luki w doświadczeniu.
    Pieniądze również się przydają, szczególnie jeżeli nie posiadasz artysty i musisz zatrudnić kogoś do tworzenia grafiki.

  • Czy tworząc Eternal Lands czerpałeś pomysły z jakiegoś dzieła Fantasy czy może to twoje autorskie pomysły?

  • Więc... posiadamy stwory takie jak elfy, orki, gnomy, gobliny, krasnoludy... te postacie stanowczo nie są stworzone przez nas.
    Ale posiadamy również unikatowe potwory takie jak chociażby feran, feros, dreagoni itd.
    Architektura również nie jest oryginalna, posiadamy Np. pustynne namioty, średniowieczne mury.
    Ale mapy są unikatowe. Z taką ilością literatury i filmów fantastycznych, bycie orginalnym jest naprawdę trudną rzeczą, i oczywiście każda gra wzoruje się na jakiś stereotypach.

  • Jak zachęciłby pan do gry w Eternal Lands?

  • Myślę ,że ludzie powinni ją ściągnąć i przetestować, dać jej szanse. To tylko 30MB, czyli kilka minut ściągania na średnim łączu.
    Jeżeli polubią EL'a to dobrze, jeżeli nie, mogą wypróbować pare innych gier, aż znajdą coś satysfakcjonującego. Nienawidzę marketingowych bzdur typu "Stwórz siebie w świecie w którym magia ble ble ble".
    Myślę ,że ludzie potrafią spojrzeć na screenshot, i zdecydować czy warto daną grę ściągnąć czy nie. Ale oczywiście, najlepszym sposobem zapoznania sie z grą jest namówienie do rozgrywki przez kolegę, który później wprowadzi Cie w świat Eternal Lands.

  • Może jakieś słowa do internautów odwiedzających serwis ELPL - Polską stronę o Eternal Lands?

  • Więc, patrząc na statystyki, jedynie 0.01% (64) osoby przybyły z twojej strony w tym miesiącu.
    Ale posiadamy dużą Polską społeczność w grze, której znaczącą część tworzą dobrzy gracze, więc jesteśmy szczęśliwi ,że podoba wam sie nasza gra.

  • Dziękujemy za wywiad i życzymy dalszych sukcesów.



  • Wywiad dla ELPL przeprowadził Printex a odpowiadał Radu


    Gry MMORPG : 4Story & Last Chaos & Metin2